Hittade tillbaks

Så detta är mitt hörn av internet. Min lilla vrå. Hade helt glömt bort den, men av någon anledning tog jag fram min gamla laptop, fann sparade sidflikar och vips ramlade jag hit. Läser gamla inlägg, från 8 år bakåt i tiden. Inlägg om mitt liv, om saker som skett, om tankar jag tänkt. Om funderingar jag haft. Detta är därför ett litet meddelande till den versionen av mig själv. Som älskade innerligt och oerhört, kände ångest och kärlek och glädje och sorg. 
 
Jag har ett barn. Den jag älskade för 8 år sedan har jag skapat en människa tillsammans med. Vi har en tredje person i vårt liv, en skrattande, skrikande, illsken, sprudlande, levande varelse som varje dag upptäcker en ny sida av livet. Jag älskar henne oerhört. Mitt liv har en mening och distraktion som gör att jag målmedvetet vet vart jag är på väg men också gör att jag tappar fotfästet om mig själv. Men det är okej för det är bara att resa sig. Att vara en mamma är det största jag blivit. När hon föddes så föddes jag. Den 3 augusti 2021 föddes meningen med mitt liv och jag blev hel. 
Verklighet | |
Upp